Silverjet vakanties
VVRIATA

Comfortabel vliegen met voldoende ruimte

Een luxe vakantie begint met een comfortabele vlucht.  Wellicht vindt u het prettig om te weten wat de stoelmaten bij de diverse luchtvaartmaatschappijen zijn in de verschillende klasses. Wij hebben voor u een overzicht per vliegtuigmaatschappij gemaakt met daarin vliegtuigstoelruimte en beenruimte.
 
Business Class, Economy Class en tussenklasse
Met name wanneer u vliegt naar een bestemming buiten Europa bieden luchtvaartmaatschappijen naast Economy Class een veel luxere Business Class. Daarnaast wordt steeds vaker een tussenklasse aangeboden die voor wat betreft service en reiscomfort aanzienlijk meer biedt dan Economy Class. De naam zegt het al, qua service en zitcomfort zit deze klasse tussen Economy en Business Class in. Kiest u voor deze tussenklasse dan mag u ten opzichte van Economy Class rekenen op:

- bredere stoelen,
- meer beenruimte,
- de rugleuning kan verder achterover, waardoor u meer slaapcomfort ervaart,
- meestal voorrang bij check-in en boarding op de luchthaven,
- een uitgebreider aanbod tijdens maaltijden en aan drankjes.


Wij kunnen u deze tussenklasse van harte aanbevelen.

Vliegtuigmaatschappij stoelruimte en beenruimte
Het meest comfortabel reist u natuurlijk in Business Class. Om u enig inzicht te geven in de stoelmaten en een vergelijk te kunnen maken tussen stoelen in de tussenklasse met die in de Business Class, tonen wij u onderstaand een overzicht. Zo kunt u eenvoudig bepalen wat voor u de meest geschikte stoel tijdens de vlucht zal zijn.

Deze gegevens zijn gebaseerd op de per 1 oktober 2018 beschikbare informatie. U kunt hier geen rechten aan ontlenen.

Uitleg van de begrippen:
Breedte:         Breedte van het zitgedeelte van de stoel in centimeters
Seat-Pitch:     Afstand tussen de stoelen in centimeters (zie foto onder)
Recline:          Maximaal aantal graden dat de leuning achterover in de slaapstand kan
Angle flat:      Stoel die bijna plat kan; deze heeft altijd een kleine hoek
Full flat:          Stoel die volledig plat kan, waardoor een 100% plat bed ontstaat




 foto maten vliegtuigstoel
 
 
   


Business Class
     

Luchtvaartmaatschappij
Type toestel Breedte  Seat-Pitch  Recline   Bed
Air Europa A 330 - 200 50,8 142,2 170 Angle flatseat                  
  B 787-  8 50,8 129,5 180 Full flat seat
Air France A 330 - 200 54,6 155 171 Angle flatseat
  A 340 - 200 54,6 155 171 Angle flatseat
  B 777 - 200/300                     54,6 155 180 Full flatseat
American Airlines B 757 - 200 53,3 149,9 180 Full flatseat
Austrian Airlines B 767 - 300 48,3 152,4 180 Full flatseat
  B 777 - 200 50,8 101,6 180 Full flatseat
British Airways (Club World) B 747 - 400 50,8 182,9 180 Full flatseat
  B 767 - 300 50,8 182,9 180 Full flatseat
  B 777 - 200/300 50,8 182,9 180 Full flatseat
Brussels Airlines A 330 - 200/300     52,1 114,3 180 Full flatseat
Cathay Pacific Airways B 777 - 300 53,3 208,3 180 Full flatseat
Condor B 767 - 300 48,3 452,4 170 Angle flatseat
Emirates A 380 - 800 46,9 122 180 Full flatseat
  B 777 - 200 52,1 152,4 170 Angle flatseat
Etihad Airways A 330 - 200 50,8 185,4 180 Full flatseat
Eurowings A 330 - 200 45,5 114,9 8 Angle seat
Eva Air (Royal Laurel) B 777 - 300 65,9 205,7 180 Full flatseat
Garuda Indonesia (Executive) B 777 - 300 48,3 185,4 180 Full flatseat
Jet Airways A 330 - 300 53,3 124,5 180 Full flatseat
KLM A 330 - 300 51,4 152,4 170 Angle flatseat
  A 747 - 400 50,8 160 180 Full flatseat
  B 777 - 200/300 50,8 160 180 Full flatseat
  B 787 - 9 51,4 106,7 180 Full flatseat
Lufthansa A 330 - 300 52,7 162,6 180 Full flatseat
  B 747 - 400 52,7 162,6 180 Full flatseat
Qatar Airways B 777 - 300 55,4 198,1 180 Full flatseat
  B 787 - 8 55,9 203,2 180 Full flatseat
Singapore Airlines A 350 - 900 71,1 152,4 180 Full flatseat
Swiss B 777 - 300 52,1 152,4 180 Full flatseat
Thai Airways (Royal Silk) B 777 - 200/300 50,8 152,4 170 Angle flatseat
TUI Fly (Deluxe) B 787 - 8 46,1 106 36 Angle seat
United Airlines (Businessfirst) B 767 - 300/400 50,8 193 180 Full flatseat
  B 777 - 200 50,8 193 180 Full flatseat


 First Class
         
 
Air France
 B 777 - 200/300 60,7 200,7 180 Closed suite
British Airways  B 777 - 200/300 55,9 198,1 180 Open suite
Cathay Pacific  B 777 - 300 91,4 205,7 180 Open suite
Delta Airlines  A 330 - 200/300 53,3 203,2 180 Full flatseat
   B 767 - 300/400 53,3 195,6 180 Full flatseat
Emirates  A 380 - 800 58,4 218,4 180 Closed suite
   B 777 - 300 58,4 218,4 180 Closes suite
Garuda Indonesia  B 777 - 300 55,9 208,3 180 Open suite
Lufthansa  A 330 - 300 78,7 205,7 180 Open suite
Swiss  B 777 - 300 55,9 210,8 180 Open suite
Unites Airlines  B 777 - 200 55,9 198,1 180 Open suite


 Premium/Comfort/Elite Class
         
 
Air France (Premium)
A 330 - 200 48,3 96,5    
  A 340 - 300 48,3 96,5    
  B 777 - 200/300     48,3 96,5    
American Airlines (Main Cabin Extra)     B 757 - 200 42,2 88,9    
Cathay Pacific Airlines (Premium) A 350 - 900 49,5 96,5    
China Airlines (Premium) A 350 - 900 50,8 99,1    
Delta Airlines (Delta Comfort +) A 330 - 200/300 45,7 88,9    
  B 767 - 300/400 45,5 86,4    
Condor (Premium) B 767 -300 43,2 91,4    
  B 757 - 300 43,2 73,7    
  A 320 - 200 43,2 73,7    
  A 321 - 200 43,2 76,2    
Eva Air B 777 - 300 49,5 96,5    
KLM (Comfort) A 330 - 200/300 44,5 88,9    
  B 747 - 400 44,5 88,9    
  B 777 - 200/300 44,5 88,9    
  B 787 - 9 44,5 88,9    
 Lufthansa (Premium) A 330 - 300 45,7 96,5    
  B 747 - 4 48,3 96,5    
Singapore Airlines (Premium) A 350 - 900 48,3 96,5    
TUI Fly (Comfort) B 787 - 8 43,2 85,9    
United Airlines B 767 - 300/400                  46,2 86,4    
  B 777 - 200 43,8 86,4    
           
           
           
           
           
           
           

Wilt u meer informatie over stoelmaten en mogelijkheden? Onze Luxury Travel Consultants helpen u graag.